جدیرترین اخبار :
  • همه موظف به ارائه خدمات به سرمایه گذاران هستیم مناطق آزاد جای جذب سرمایه و بویژه جذب سرمایه گذاری خارجی است
  • تمدن سازی و آبادانی سواحل مَکُران در دستور کار است
  • توسط معاون اول رییس جمهور؛ تصویب‌نامه مجوز ورود خودروهای نو به مناطق آزاد ابلاغ شد
  • گزارش اقدامات مناطق آزاد در توسعه اقتصاد دریا محور
  • بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از چهارمین نمایشگاه دستاوردهای وقف

روسیه ایران را جایگزین کانال سوئز می‌کند!

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/03/27 | تعداد بازید :706
بلوسوف گفت: زیرساخت‌های کنونی حمل و نقل که به صورت تاریخی برای انتقال کالا بین شرق و غرب ایجاد شده‌اند، دیگر نمی‌تواند نیاز‌های جهان را برآورده کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از فارس، آندری بلوسوف، معاون نخست‌وزیر روسیه، اعلام کرد که کریدور شمال - جنوب عبوری از ایران می‌تواند جایگزین ایمنی برای کانال سوئز باشد.

وی گفت که انتظار می‌رود حجم حمل و نقل انتقال کالا‌های روس تا سال ۲۰۳۰ دو برابر بشود.

بلوسوف طی سخنانی د ر مجمع اقتصادی اوراسیایی گفت که اهمیت کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال - جنوب و دیگر مسیر‌های جایگزین به خاطر تغییر سمت و سوی بازار‌های جهانی به سوی چین، آسیای جنوب شرق و خلیج فارس در حال افزایش است.

وی در سخنان خود گفت: زیرساخت‌های کنونی حمل و نقل که به صورت تاریخی برای انتقال کالا بین شرق و غرب ایجاد شده‌اند، دیگر نمی‌تواند نیاز‌های جهان را برآورده کنند.

این مقام روس تأکید کرد که کریدور شمال - جنوب می‌تواند یک رقیب جدی برای کانال سوئز باشد.

بلوسوف تاکید کرد کانال سوئز هم‌اکنون تنها مسیر اتصال آسیا به اروپا از طریق آب‌های عمیق است و چنین انحصاری می‌تواند برای اقتصاد جهانی مخاطره‌آمیز باشد.

وی برای اثبات مدعای خود حادثه سال ۲۰۲۱ را یادآوری کرد که یک کشتی کانتینربر ا ز مسیر خود منحرف شد و کانال سوئز را برای حدود یک هفته بست و تبعات ادامه‌داری برای اقتصاد جهانی به بار آورد.

کریدور شمال - جنوب یک مسیر ترانزیت ترکیبی ریلی - دریایی - جاده‌ای ۷۲۰۰ کیلومتری است که با عبور ا ز هند، ایران، آذربایجان، روسیه، و آسیای میانه به اروپا می‌رسد.

کارشناسان می‌گویند: توسعه استفاده از این مسیر می‌تواند هزینه‌های حمل و نقل را ۵۰ درصد کاهش داده و زمان انتقال محموله‌های تجاری را ۲۰ روز نسبت به عبور از کانال سوئز کمتر کند.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل